Nuffnang Ads

Thursday, February 26, 2015

SELANGKAH KE ALAM MISTERI


Misteri.... Berapakah jumlah ranting pokok-pokok ni???


Lukisan anak gua malam tu.

Lakaran semula pagi ni

Alam misteri?? Apa yang misteri tu?? Apa kaitan 2 gambar kat atas tu??. Ok dipendekkan cerita.. Yang kertas pink tu lakaran dari anak kedua gua, yang bawah tu lakaran gua sendiri untuk menjelaskan lakaran anak gua tadi tentang apa yang cuba dia sampaikan kat kertas pink tu. Persoalannya ialah apa yang cuba disampaikan oleh anak gua ni ?? dia lukis apa?? dari pengamatan nampak macam seseorang yang bertelekung untuk bersolat.

Tapi bila gua soal apa yang dia lukis tu, jawapan yang diberi tu la yang membangkitkan suasana misteri.. " Adik lukis hantu..ni la hantu tu". Lukisan ni dia lukis lepas kami satu family baru sampai dari bercuti hari tu. Bila dah sampai siap-siap mandi gua rehat-rehat la sambil guling-guling kat ruang tamu. Dua beradik ni rancak lagi dok main walaupun dah nak dekat pukul 1 pagi, maklumlah dalam kereta depa dah berapa kali khatam tidoq.

Masa dok main tu la tiba-tiba dia datang tunjuk lukisan ni. Gua malas nak layan sangat coz letih ngan mengantuk, tapi memandangkan anak anugerah Allah, gua gagahi jugak melayan tengok apa yang dia lukis. Pada pengamatan pertama gua ingat dia lukis gambar tok ( Nenek ) dia nak sembahyang ka, tapi bila dia jawab dia lukis hantu, gua terfikir bole pulak budak ni imagine benda alah ni tengah-tengah malam, macam la dia biasa nampak. Gua tanya lagi " Ya ka hantu macam ni, adik nampak ka??".." Ha adik nampak la, kat belakang babah tadi", dia jawab sambil tunjuk arah langsir kat belakang tempat gua baring tadi.

Alamak!! Meremang bulu roma gua dibuatnya, cepat ja paling belakang nak tengok kot ada betui...cerah mata gua time tu, tadi dok mengantuk ja. Fuh!! tak nampak, tapi dia kata ada tadi. Memang misteri cakap lu!! gua yang hero macho ni pun goyang beb. Memang misteri!! misterinya ialah adakah " Benda" tu betui-betui ada kat belakang gua tadi dan yang paling misteri, adakah anak gua ada " Deria Keenam"???.. dia nampak, orang lain tak nampak. Wallahhu'alam...Bila dah jadi misteri malam tu, gua sentiasa ja mendampingi isteri. Bukan sebab penakut, cuma hakikatnya tempat isteri kan disisi suami. So malam tu isteri sentiasa ja disisi..Kah3..



* USAH BIARKAN DIRI ANDA DISELUBUNGI...MISSTHREEEEEEEEEE.. AUWWW..AUWWWWWOOOOOWW ( BUNYI SERIGALA DALAM TV DISELANGI BUNYI KILAT DAN GURUH..PUN DALAM TV JUGAK)...KAH3