DETIK TIGA PAGI.....


Semalam gua terjaga dari tidur yang agak lena..tertidur awal..Mata segar bugar umpama baru lepas buat treatment SPA.. Puas gua pujuk mata ni tidur kembali...namun menuju jalan buntu. Gua teringat ada kenyataan dari ustaz kalau terjaga secara tiba-tiba tengah malam ni..elok bangun coz kita dikejutkan malaikat untuk berQiamullail.. Bingkas gua bangun terus berwudhuk..

Detik 3pagi..Belum sempat gua nak capai sejadah nak bersolat sunat...terdengar pulak bunyi sesuatu seakan memanggil nama seseorang sayup-sayup... gua dah cuak sikit..tapi tak banyak la...( Gila hero nak cuak banyak2.. )..gua cuba amati panggilan tu....... " Hussein...Hussien......Huuuusssienn"..ai lain macam ja ni...sapa Hussien?? bunyi memamg confirm dari sebelah rumah gua..bukan dari arah depan mahupun belakang. Gua rapatkan telinga ke dinding rumah gua...Sah...jiran sebelah tengah layan citer " Hantu Kak Limah Balik Rumah ".. minat sungguh jiran gua ni dengan citer Mamat Khalid.. 3 pagi tengok HKLBR??.. Lantak p kat hang la.. janji hang bahagia..

DGGGAAAMMMM!!!..mak ai..Allahuakbar!!!..terkejut bagai nak gugur jantung ... tetiba suasana sunyi sepi..kes memanggil-manggil nama tadi dah settle..ni apa kes plak ni??...Tak boleh jadi ni.. gua buka tingkap dan take a look around...macam nothing else matter..ooo pintu gril gua lupa tutup rupanya..tadi angin kuat yang sebabkan pintu grill terhempap kuat. Gua ambik kunci dan buka pintu untuk tutup dan kunci pintu grill...

Meeeooaaawww...meeooeeww.. tengok bawah kucing pulak mintak makan. Gua ni jenis yang agak berperikemanusiaan la. Pantang la kalau dengar rintihan kucing yang kelaparan ni. Rasa terpanggil untuk beramal, maybe Allah jadikan kita orang tengah untuk sampaikan rezeki kat kucing tu. Macam tu la kalau kita mintak kat Allah Ta'ala dimurahkan rezeki. Macam kucing mintak makan la kan.. bagi je la jangan dok berkira sangat. Tengok kat dapur dah tak dak lauk lebih makan malam tadi. Tapi mata terpandang biskut oreo anak gua yang tak habis...mana nak habisnya...makan inti ja..isinya tinggal..... macam-macam peal budak-budak sekarang. Memang rezeki lu la kucing pagi-pagi buta ni, makan oreo tanpa inti.

Ish-ish.. boleh tahan kucing ni, oreo pun dia hentam dengan lahapnya, maybe dia pejam mata dan anggap apa yang dia makan tu Friskies Perisa Ikan Siakap gamaknya.Penuh bermotivasi la lu kucing. Alhamdulillah..tu rezeki lu la kucing. Pintu grill dah kunci, pintu dah di tutup dan dikunci rapi. Pssssssttt...pssssttt....gua terpaku...bunyi apa plak tu..hai apa yang nak jadi pulak pagi-pagi buta ni.... bunyi seperti orang berbisik, tapi kali ni gua dah tak dapat nak elak rasa meremang... rasa keMachoan turun mendadak..meter hero gua pun dah drop.. mana tak nya...tak semena-mena bau wangi mula menyelubungi seluruh ruang tamu rumah gua...Allahuakbar, Allhuakbar,Allahuakbar...dugaan apakah ini ya Allah.. Kaki gua dah berat, kepala dah mula rasa kebas.

Dalam kepala hotak gua dah tak der pikir lain...melainkan mitos orang kita mengenai bau-bauan wangi di malam hari. Bau wangi dimalam hari bukan bermakna gua bakal terima bonus 10 bulan gaji hujung tahun ni, tidak juga bermakna Izrin Azminda ajak gua date..dah tu apa maknanya?????... Gua tetap lawan perasaan tu..gua tak nak tewas..gua tak kan mengalah..kalau tak memang gua rebah... Ayat Kursi.. Al fatihah..semua gua baca terkumit-kumit mulut... Nafas ditarik sedalamnya...dihembus sepuasnya...apabila bekalan oksigen kembali stabil dalam otak gua..keadaan sedikit terkawal.

Gua cuba berpaling perlahan-lahan ke arah bunyi tadi yang gua rasa dari arah belakang betul-betul di atas kepala gua... Dannnn...............................................Allahuakbar!!!!.. jelas nyata objek Putih tu................

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-


PEWANGI AUTOMATIK RUPANYA!!!!!

Memang tak jangka langsung yang keHeroan gua hampir diragut oleh benda alah ni..Memang tak terfikir langsung time tu tentang benda ni. Sebelum keluar rumah pagi tadi gua ada tanya bini gua sejak bila pasang alat tu...dulu tak dak pun kat situ. Bini gua jawab baru pasang masa gua tidur semalam. Surprise ka??? dia tanya.....ahah...memang SURPRISE!!!...JENG...JENG..JENG.....

Popular Posts