Nuffnang Ads

Monday, December 22, 2014

CARA SELAMATKAN WANG ANDA

Assalamualaikum, salam sejahtera dan salam satu dunia. Dalam tak sedar pejam celik pejam celik kita mengharungi kehidupan harian,  tak sampai 10 hari lagi kita dah nak masuk tahun baru.. Tahun 2015 bakal menjelma. Dan semestinya hari ke hari, tahun ke tahun, ekonomi makin mencabar.

Pertambahan ahli keluarga makin ramai ( Alhamdulillah..rezeki ) gaji dan pendapatan makin bertambah ( Alhamdulillah..rezeki ) tapi perbelanjaan juga turut bertambah, harga barangan turut bertambah, kadar inflasi makin bertambah dan yang paling semakin pening orang yang mengalami pertambahan 'Orang rumah'..lagi bertambah-tambah ..Siapa suruh ?? ( tapi kalau dah sangap sangat n mampu go on ja)..haha

Macam mana nak atasinya??...banyakkan menyimpan, kurangkan belanja. Apa kata buat senarai untuk selamatkan wang kita..So kat sini gua ada nak share saranan dan senarai untuk selamatkan wang kita... Nin dia nak baq ang!!!!






Apa yang baik kita ambil dan amal, mana yang kurang baik, jadikan sempadan. Semoga ia memberi manfaat untuk kita semua.InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment